anteeksi kovasti.

Juhlimalla jatkettiinkin: Prinzillä oli nimipäivät ja kaupunkikodin kavereita pärähti rantagrillille paistamaan nakkeja, bataattia ja ananasta sekä syömään perunasalaattia. Prinziillekin oli nakkeja ne olivat HERKKUA.

Meillä oli mukavaa: lapset leikkivät, uivat, aikuiset uivat, juttelivat. Ja kaikki söivät. lopuksi löytyi viellä puustakaikiilel pienet ötökät muistoksi. Vieraat tosin kohtasivat vielä parkkipaikalla viimeiset vieraan, nettikaveri Kanin ja kaninpoikasen, johon Prinzi ihastui kovin. Hyvin noilla pikkuisilla sujuikin, yllätyin ihan. Ja taisi heitä tuon telttailuyön jälkeen puraista retkikärpänen

Ilmarisen perheen kanssa treffisuunnitelmat ovat menneet kertatoisensa jälkeen mönkään, mutta ensi viikolla tavataan! Ihan varmaan!

Viime viikolla Prinzillä alkoi päiväkoti: 2 lyhyttä harjoittelupäivää ja aika surkeana se sieltä haettiin, kyhnäsi hoitajan kainalossa ja puheessa tuottaa jatkuvasti vastenmielisyyttään päiväkotia kohtaan. Siiellä kuitenkin sujuu suht ok. Tänään meni sitten ensimmäistä kertaa taas aamiaiselle, ja Esikoinen viidennelle luokalle. voi että! On se sitten jo iso! alkaa pikkuhiljaa vartalokin muuttua ja kiukkuilu on sitä luokkaa että! Muutama kunnon maailmansota on tässä taas otettu, mutta niiden jälkeen on aina helpompaa. Yksi riita oli niin että seurassani oli entinen kämppäkaverni Tane, vapaaehtoisesti lapseton, eikä kyllä varmasti ollut omiaan muuttamaan mieltä lapsenhankinnan suhteen, vaikken nyt tietenkään sitä odottaisi.

Viiimeviikolla Tane siis piti kortteeria kaupunkikodissamme kun me vielä mökkeilemme ja maalaili ja pyykkäsi siellä. Perjantaina olimme yhdessä asuntomessuilla, nelivuotias jaksoi yllättävän hyvin, ja loppui siinä kisakunto meiltä aikuisiltakin, sen verran paljon , ja samanoloisesti sisustettuja taloja oli tarjolla. muutama kiva idea tarttui matkaan ja Prinzille oli elämys saada kirvelevää vettä: hiilihapotettua raanavettä siis.

Lauantaiaamusta vietiin Prinzi kyläilemään mummulaan ja suunnattiin Helsinkiin. Esikko siis Pupulaan, Haahelo kokoukseen ja mä ja Yhhki seikkailemaan. Suunnitelmssa oli taidemuseo, mutta emme sinne asti päätyneet. Illaksi sovitut bileet peruuntuivat sairastumisen vuoksi, ja samalla yösijamme. Aloimmekin sitten etsiimään sopivaa nukkumapaikkaa.. veneen alta, pusitonpenkiltä... ja kameralla itselaukaisevia valokuvia :D:D Nauroimme ja leikimme kuin mitkäkin.

Iltapäivällä IKEAan ja kohti Hyssilää. Siellä hetken huilaus, ja pian päädyimme alastonuinnille vanhalle hiekkakuopalle. Käteni kesti viiimein uimista, olii hurjan hauskaa ja ihanaa ja kamera ikuisti taas sulojamme :D:D ja kotiuduimme puolilta öin, aloittaaksemme grillaamisen. SEN jälkeen olinkin jo valmis unille...

Aamulla ylös, eväät ja hätäinen aamiainen, jotta ehdimme hakemaan Esikon Pupulta Suomenlinnan seikkailuretkeä varten. siellä olikin sitten hauskaa ja paljon pusuja ja paljon kuvia, ja kaikkitietävä opas. kotiuduimme hyvin myöhään hyvin väsyneinä - vain aloittaakseni pakkaamisen maanantaiaamun reissua varten...

Maanantaina siis ajoimme appiukon luo poimimaan talven mehumarjat ja näyttämän lapsia. raskas reissu mutta tulihan tehtyä. hiukan huoletti aina välillä mutta mutta...

Eilen piti käydä vielä hammaslääkärissa mutta muuten nautimme Prinzin kanssa mökkeilystä leppoisasti ja illalla kävimme rantasaunassa. Oman pihan marjat on poimimatta ja tänääns itten sataa...

Esikoinen on tänä kesänä pyöräillyt usein siskokaverinsa luokse, tämä asuu tuossa reilun kolmen kilometrin päässä mökistä ja tytöt ovat nauttineet suunnattomasti. siellä se eilenkin oli.

JA tänään mulla on VAPAAPÄIVÄ!! Prinzi tarhassa, Esikko koulussa, Haahelo töissä, JA MÄ YKSIN KOTONA.