Ostin eilen poikaselle uudet sandaalit. Ovat rakkaat. Niitä käytetään sisällä. Myös päiväunilla. Myös kauppareissulla (en jaksanut kuunnella sitä paniikinomaista hätää kun yritin riisua sandaaleja). Jos ne jalassa menee seisomaan vesilätäkköön, tursuaa vesi mukavasti varpaiden välissä.

Sisälle tultuamme pesimme sandaaleiden pohjat jotta niillävoi kävellä taas sisällä.

***
Samalla reissulla ostin myös uuden mikron, jonka huonot puolet tajusin heti kotona. Mikrossa on myös grilli, joten katossa on ritilikkö. Arvatkaapa mitätapahtuu ensimmäisellä kerralla kun lämmittää vaikka maksalaatikkoa ilman kupua... en olevielä kokeillut, Haahelo kokeillee tulevaisuudessa.

Toinen ongelma kohta on ajastin. Vanhassa mikrossamme oli käännettävä ajastin, ei siis digitaalinen. Uuteenkin mikroon halusin sellaisen, koska pikkukoululainen osaa sellaista käyttää, mutta ei digitaalista. Vanhassa mikrossamme tuo ajastinoli hyvin tarkka, tässä uudessa menee arpomiseksi jo minuutin ja kahden välillä valitseminen.

Mikro pääsikin jo tytölle koekäyttöön. Kävimme seuraavan keskustelun, minä kaupassa,tyttö kotona:

Esikko: MISSÄ SINÄ OLET?!
Laurenzia: Kaupassa. TGulen 20 min kuluttua
E:SINÄ KÄSKIT MINUT VIIDEKSI SYÖMÄÄN!
Lz-: Juu, tulen ihan kohta tekemään sinulle ruokaa
E: Minä olen menossa kaverin kanssa ulos kun olen syönyt! Minä haluan ruokaa NYT!
Lz: Voi harmi. Minä tulen 20 min päästä tekemän sinulle ruokaa
E: Minulla on KAUHEA nälkä, tarvitsen ruokaa heti!
Lz: Ota voileipä välipalaksi,tulen 20 min päästä tekemän sinulle ruokaa
E: TARVITSEN OIKEAA RUOKAA NYT HETI
Lz: Ota muutama lihapulla ja odota, tulen 20 min päästä tekemän sinulle ruokaa
E:HEIPPA!!!!

Toinen puhelu
E: Onko täällä MITÄÄN valmista ruokaa?
Lz: Pakkasessa saattaa olla pinaattikeittoa
E: [penkoo pakastinta] EI TÄÄLLÄ OLE!
lz: Olen pahoillani. Tulen 20 min päästä tekemän sinulle ruokaa.
E:HEIPPA!!!

Kolmas puhelu:
E:[hyvin rauhallisena ja sopuisana] Sopiiko, jos syön perunamuusia (Poikasen muusiaineksesta tehty)
Lz: toki. Tee kunnon annos ja kaksi tai kolme lihapullaa lisäksi
E: Selvä. Heihei
Lz: Heihei!

Viiden minuutin kuluttua viimeisestä puhelusta olin kotona, tyttöä ei missään, jälkiruokakulhossa perunamuusin jämät. Jospa sitä sitten rupeaisi tekemään ruokaa.