Minä olen pirteä. Se on harvinaista.

Vein pikkupoikasen mummulaan eilen puoliltapäivin ja matkustin helsinkiin. Ensin treffasin Saukon, näin h'nen asuntonsa ja sain ruokaa. Sitten kävelin keskustaan sovituksi kellonlyömäksi.

Ystäväni Kantaemo, töissäkäyvä järjestöaktiivi yksinhuoltaja on saanut tutkinnon tehtyä ja nettikavereiden kanssa keräsimme hänelle lahjan sovimme yllätystreffit.

Minä kaukaisena vieraana laitoin viestin Kantaemolle josko olisi aikaa mut nähdä "kun tulen näissäpuhejutuissa sinne pääkaupunkiin". No yhden kokouksen jälkeen olikin aikaa joten sovimme tapaamisen ja muut lupasivat tulla myös, Kantaemon tietämättä.

No,kun olimme koolla toi porukan kokoonkutsuja pöytään kuoharia,minä pidin lyhyen puheen ja luovutimme lahjan ja kortin. 50 ihmistä oli mukana lahjassa. Oi että! Kantaemo oli aivan täysin yllätetty,kaikki olivat onnistuneet pitämään salaisuuden.

Yöksi pääsin Wiran luo,neljältä pääsimme petiin. Wiran nuorempi lapsi katseli minua aamulla ja tiedusteli huolestuneena olenko kiltti.

Iltapäivällä lähdin bussilla kotiin ja lasten luo, paitsi että esikko päättikin jäädä mummulaan yökylään.

Poikanen ei nuku. GRRRRRRRRRRRRRRR