Sunnuntaina tosiaan kävimme impassa katsomassa Kimpassa. Ihan kiva elokuva, vaikka melkein lopussa olin pettyä tylsään loppuratkaisuusn (suudelma lentokentällä), joka kuitenkin saatiin pelastettua.

Eilisen vietimme kotona, kurjan ilman takia. Aamulla soitin Naapurinrouvalle, josko puistoon.
- EEEiiii, sataa ja mäkin oon kipee...
Soitto Mokkaselle:
- Ootteko jotulleet muskarista, lähettekö puistoon?
- Ei me oltu muskarissa, sataa ja kun on pläääää
No, tulipahan pikku-Mokkanen meille, Isompi kävi kaupassa ja jäivät syömään.
Seuraavaksi sai Mokkanen tekstiviestin EVAlta:
-ootteko kotona,voikotulla kylään
- Ei olla ollaan Laurenzialla. Tulkaa tänne.
Ja hehän tulivat.

Meillä oli rattoisa ja ompelumyönteinen aamu- ja iltapäivä,vuieraiden lähdettyäpäivällinen jaminä kokoukseen, kaljalle poikien kanssa ja vesisateessa kotiin.

***

Tällä viikolla olen ollut huomattavan pirteä. Tälläviikolla olen ollut maidottomalla ruokavaliolla.

Imetysdietillä ollessani olin pirteä ja voin hyvin. Laskeskelin tuossa 1+1 ja totesin että kokeillaampa taas maidotonta, josko salaisuus olisi siinä. AInakin vielä näyttää hyvältä. Harmi.

***

Esikolla on kertolaskujen kanssa edelleen ongelmia, mutta vain koulussa. Koulussa on ollut päivittäin 10min kertotaulukoe (80 laskua, sadistista), mutta kotona, kun ei ollut määräaikaa, ja saitehdä ihan rauhassa, meni 20 minuuttia ja 77 laskua oikein, 3 väärin. Myös englannin sanat ja nimet ovat vaikeita, ja tämä vihjaa jonkinlaiseen lukivaikeuteen. Tutkitaan asiaa.

huomenna neuvolalääkäri poikasen as-asioista.