Puuhamaapäivä takana. Lähdimme, minä, pokanne, esikko ja raparperia. Takaisin tuli minä, poikanen, esikko ja Bamsse. Tosin tuo poikaviikari vietiin vain juna-asemalle, josta jatkoi matkaansa vaarinsa kanssa.

Puuhamaassa hypimme, keinuimme, kiipeilimme ja laskimme liukumäestä. Mukana oli myös Guenevere, joka ihanasti viihdytti poikasta niin pääsin esikon kanssa vähän temmeltämään.

**

Poikanen sa maistaa kirsikkaa ja uida kloorivedessä. illalla tämä ripuloi ja reisistä on iho melkein rikki. Ei haittaa!

***

Viimeviikon Tiedetila vierailun seuraus oli myös ripuli, vaikka poikanen ei ollutkaan mukana. Tämä oli mummulassa, ja olin antanut mummulle luvan antaa teelusikallisen kesäkurpitsaa ja annoin mukaan 5cm pätkän kasvista. Takaisin haettaessa kaikki oli mennyt hyvin, ei kuulemma mitään erikoista. Kotona poika sitten ei saanut nukuttua kun kakkaa tuli ja tuli ja tuli pieninä lisuina ja vatsaa väänsi.Kakan seassa oli punaista ja pelästyin sen olevan verta. Soitto mummulle. Tämä oli antanut lapselle punajuurta, kun sitä kesäkurpitsaa oli niin vähän. Että olin kiukkuinen.

Mummu on ollut ainoa, jonne olen lapsen hyvillä mielin jättänyt ruokailemaan sillä mummu oli esikon aikaan kuuliainen eikä syöttänyt tääle kieltämiäni ruokia, mutta nyt tämän toisen kanssa, jolla on kysymys terveydestä mennään tekemään omia kokeiluja.

 

Et silleen. Mutta nukuttu on yöt! UPEAAAA!