Minulla onkin ollut oikein hurlumheiviikko: Tiistaina että torstaina olin poikien kanssa kaljalla, tiistaina meni pilkkuun saakka, torstaina päästiiin lähtemään jo pian puolenyön jälkeen. Tosin. Se oli toinen lähtö. Olin tiistana vakuuttanut Timolle että torstaina tulen vain käöymäänhetkeksi ja lähden ajoissa kotiin. No kun kello tuli sen etukäteen määriittelemäni ajoissan, heitin repun selkään ja suuntasin ulos.

Ehdin kävellä vähän matkaa, kun tuli harmitus: mikä piru on siitä, että minun täytyy lopettaa hasuka illanistuminen vain siksi että olin mennyt sanomaan jotain?  Vapaa-ajatteluhan merkitsee varsinaisesti dogmeista vapaata ajattelua, ei suinkaan vapautta ajatella mitä mielii. elii kyseenalaiisetaan ulkoapäin määritellyt rajat. JA täss oli juuri siitä kysymys: määritellään täysiin mielivaltainen kellon aiika jolloin pitää lähteä kotiin. Käännyin, menin kauppaan ostamaan karkkia ja palasiin poikien luo. Hämmsätyneitä naamoja oli mutta minut toivotettiin iloisesti takaisin seuraan. KIITOS, POJAT!

Eilen illallakin lähdettiin reissunpäälle: ensin istuttiin iltaa tässä meillä: Kulmatalon isompityttö, Manna ja minä. Ja sitten lähdettiiin tanssimaan. Mukavaa oli, juuri ennen pilkkua läksiimme  kotiinpäin. Manna tiputettiin matkanvarrella oman kotiinsa kohdalle, minut seuraavaksi ja kaipa Kulmatalokin saii emäntänsä takaisin. Hiukan väsyttää, mutta eii pahemmin. Minullahan siis ei ole krapulaa kun ilta meni herukkamehun ja jääveden voimin. suosittelen kyllä kaikille, hauskaa voi pitää selviinpäinkin ja tanssiimiinen kyllä nostaa mielialan varmasti.

Muutenkin oli perjantaina mieliala hauska ja riehakas: olin pitkästä aikaa mielenosoituksessa. Tämä oli vieläpä pusumielenosoitus, jossa naiset osoittivat toisilleen hellyyttä vastalauseeksii Johanna Korhosen kohtelulle Lapin kansan päätoimittajajutussa.

http://www.nelonen.fi//videot/uutisvideot/default.asp?video=5615&c=1

***

Muuten olisikin jäänyt perjantaikin kotipäiväksi, Torstai jäi jo. Torstaisin pitäsi olla muskari, mutta tämän kuukauden verran on poika ollut hyvn haluton lähtemään minnekään, enkä millään jaksa joka päivä pakottaa, vaan sitten sylittelemme ja "ollaan kotona kaksin". Soitetaan pianoa :D