Haahelo oli ytöpaikan pikkujouluissa ja minulla oli harrastusporukan 55v-vuotis sisarilta. Kaikki olivat pukeutuneet teemaan sopivaan asuun ja paikalla oli myös yhdistyksen perustaja. Oli oikein mukava ja lämmin tunnelma.

Ainoa mikä jäi harmitamaan oli Haahelon sähläys. Lapset menivät Johtajalle ja Tarutytölle hoitoon ja lupasin hakea ne sieltä kymmeneen mennessä. Vein ne sinne siis kuudeksi ja oma tilaisuuteni alkoi puoli seitsemältä. Hiukan ennen seitsemää saan Haahelolta tekstarin että hän lähti kotiin pikkujouluista.

Siis minä pähkin ja järjestelen jotta tämä saa olla rauhassa pikkujouluissaan ja mitä tämä tekee? Lähtee sieltä kotiin. Jos olisi lähtenyt puolituntia aiemmin (ja kertonut siitä etukäteen), ei minun olisi täytynyt järjestää lapsille hoitopaikkaa ja huolehtia ajoissa kotiin lähdöstä.

Keskenkaikenhan ei Haahelo voinut lapsia kotiin noutaa sillä auto oli minulla ja bussilla reissu olisi kestänyt niin pitkään ettei siinä olisi ollut mitään järkeä.

Tiedänhän minä ettei tästä voi Haaheloa syyttää, mistä hän tiesi ettei olisikaan juhlia loppuun, mutta harmittaa silti.