Juuh. Tein vielä toistoaltistuksen perunasta, ja aivan selvä juttu. Ei auta. Harmittaa ihan vietävästi, sillä perunaa on joka paikassa ja poika tykkäsi siitä. Ensimmäisellä kierroksella ihottuma nousi 6. päivänä ja nyt heti ensimmäisenä. Lisäksi tuossa välipäivinä poika reagoi minunkin syömälleni perunalle, joka ennen tuota altistusta ei aiheuttanut oireita. Joten olen nyt sitten vielä perunattomallakin dietillä.

Imettäminen on kuitenkin niin kivaa, että haluan sitä jatkaa. Sanoinkin lääkärille että olen valmis menemään hyvinkin tiukalle dietille ennen korvikkeisiin siirtymistä.

Maaliskuussa tehtiin poikaselle maitoaltitus, jossa juotettiin lapselle tuttelia ja katsottiin miten käy. Tuona aikana vahvistui imetyksen ihanuus äidin näkökulmasta. Tässä eräänä päivänä funtsin asiaa, ja totesin että vaikka kuinka hehkutetaan raskautta, synnytystä ja itse äitiyttä/isyyttä ylivertaisena kokemuksena niin minulla tämä imetys on SE JUTTU. En siis harmittele suunnitellusti lapsettomien ystävieni lapsettomuutta, raskaudettomuutta tai synnyttämättömuutta, mutta olen heidän puolestaan pahoillani etteivät he saa kokea imetystä. Yhtä lailla kuin niiden puolesta jotka eivät musita syistä imetä. Toivottavasti kukaan ei nyt koe tätä minään tölväisynä, jos sellaista lukee, niin lukee väärin. Pohdin tässä lähinnä omia tuntemuksiani.

No, takaisin perunoihin. Nyt minun pitää vain selvittää kuinka helposti poika reagoi perunalle, voinko käyttää perunajauhoja? entä jos jossakin on perunatärkkelystä? No, se selviää.

****************

Esikon kanssa tänään leikkelimme vanhan lakanan kappaleiksi, sillä hän selitti minulle millaisen mekon haluaisi. No teimme sitten sellaisen rikkinäisestä lakanasta. Jos tulee kiva, niin ehkä uskaltaudun kangaskauppaan ostamaan ihan uutta kangasta ja teemme oikean. Minä vaan en ole mikään ompeluihme.

Tänään prinsessani ei ole ollut lainkaan pippurinen vaan oikea hellantelttu. Päätä ei särkenyt. Yritän miettiä nukkuiko viime yönä vähemmän va ulkoiliko erilailla kuin yleensä. Ainoa mitä tulee mieleen on että päivä oli pilvinen, joten aurinko ei häikäissyt. Ehkä se voisi olla syynä. itse herkkäsilmäisenä olen yrittänyt saada tyttöä käyttämään aurinkolaseja, mutta kun tuo homekorvaisena ei oikein muista.

************

Haahelo teki tähän kannettavaan säädön, jossa kone huutelee minulle puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa että olis aika painua petiin, toistaa sen vartin päästä ja minuutti ennen puoltayötä kone vain sammuu. Kuulostaa hauskalta kun koneesta kuuluu Haahelon ääni.

Kyllä se vaan kaikennäköistä osaa, kunhan vaan saa tehdä sen kaikennäköisen näpäimistöllä.